Telefon   660 243 786

Telefon   883 366 799

Mail   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

JAK PRZEBIEGA NAPRAWA SIŁOWNIKA TELESKOPOWEGO?

Siłownik

Siłowniki teleskopowe są odmianą siłowników hydraulicznych. Używa się je wszędzie tam, gdzie potrzebny jest większy skok przemieszczanego elementu roboczego, a więc w maszynach i urządzeniach o dużych gabarytach. Można je spotkać np. w naczepach samochodów dostawczych. Muszą one wykazywać się wysoką jakością wykonania, która umożliwi poprawną pracę całego mechanizmu. Kiedy może być potrzebna ich naprawa i jak ona przebiega?

TRUDNOŚCI Z PRZEPROWADZANIEM NAPRAW

Długoletnia i wydajna praca siłownika teleskopowego zależy m.in. od solidnego cylindra i wysokiej jakości pozostałych części. Niestety, są one coraz bardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne przez to, że producenci ograniczają wykorzystywane do ich produkcji materiały. Dlatego właśnie nawet podczas prawidłowej pracy niektóre części mogą ulec uszkodzeniom np. przez zużycie elementów uszczelniających lub prowadzących. Najczęstsze usterki dotyczą części wewnętrznych, które objawiają się rysami wzdłużnymi na poszczególnych sekcjach. W takim przypadku może być potrzebna wymiana cylindra lub rozcięcie siłownika. W zależności od rodzaju uszkodzenia przeprowadza się:

  • wymianę uszczelnień,
  • wymianę lub naprawę uszkodzonego tłoczyska,
  • odbudowę lub naprawę tłoka,
  • wymianę łożysk i elementów mocujących,
  • wymianę lub naprawę dławic,
  • naprawę urwanych przyłączy.

Zdarza się również tak, że usterka jest zbyt duża, aby dało się ją naprawić. Wtedy trzeba zainwestować w nowy siłownik. Aby temu zapobiec, można przeprowadzać jego cykliczną regenerację.

REGENERACJA SIŁOWNIKÓW

Są firmy, w których regeneracja siłowników przeprowadzana jest w sposób kompleksowy, na co składa się kilka czynności. Na początku pracownicy czyszczą siłownik i dokonują wstępnych oględzin, które pozwalają znaleźć widoczne zniszczenia. Następnie siłownik rozbierany jest na części, które ponownie poddaje się czyszczeniu. Wtedy ustala się zakres naprawy. Jedne elementy można naprawić, inne trzeba wymienić. Jeśli uszkodzenia uniemożliwiają regenerację cylindra, trzeba przeprowadzić jego wymianę lub honowanie. Następnie wszystkie elementy są ponownie składane. Ostatnim etapem jest badanie diagnostyczne na specjalnie przystosowanym do tego stanowisku. W ten sposób można sprawdzić, jak zachowuje się siłownik w standardowej pracy oraz jakie ma minimalne i maksymalne osiągi. Regeneracja może przywrócić jego pełną sprawność.